Новини
Звітна конференція директора Шаргородського закладу дошкільної освіти №1 у 2023 – 2024 н.р.
Звіт керівника
закладу дошкільної освіти №1
у 2023 – 2024 навчальному році
20 червня 2024 року
Заклад дошкільної освіти №1 Шаргородської міської ради - заклад освіти і виховання дітей віком від 1,5 року до 6 (7) років, який задовольняє потреби дітей у догляді, вихованні і зміцненні їхнього здоров'я. Дошкільний заклад здійснює освітню діяльність відповідно до рішення обласної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів від 1липня 2011 року, протокол № 63, свідоцтва про атестацію серія ОД № 003998, Статуту та колективного договору. Розташований по вул.Героїв Крут, 10 , функціонує з 1970 року. Проектна потужність - 193 місця.
Режим роботи установи – 10,5 годин; 8 груп працює з 7.30 до 18.00.
Станом на 31 травня у нас в садочку перебувало – 128 дітей, у минулому році – 140 дітей.
На 2023 – 2024 навчальний рік ЗДО №1 укомплектовано таким чином:
Групи раннього віку (2-3 рік життя): 2 група;
Групи молодшого дошкільного віку (4 р.ж.): 2 групи;
Групи середнього дошкільного віку (5 р.ж.): 2 групи;
Групи старшого дошкільного віку (6 р.ж.): 2 групи.
Згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи дитячого закладу в дитсадку обладнані необхідні приміщення: групові кімнати, роздягальні та кімнати гігієни. Постійно функціонують спортивна та музична зала, працюють кабінети: медичний, методичний, психологічний, всі технологічні та побутові приміщення. В кожній групі обладнано куточки здоров'я. Предметно-ігрове середовище усіх приміщень відповідає санітарним, функціональним, і естетичним вимогам завдяки спільній роботі вихователів та батьків
Кадрами ЗДО укомплектований повністю, згідно штатного розпису. Працює у нас в дитячому садку – 39 осіб: зокрема, педагогічних працівників — 20 осіб, з повною вищою педагогічною освітою в дитсадку - 14 осіб в т.ч. з фаховою - 12 осіб, Рівень майстерності педагогів достатньо високий. Серед них — 3 «спеціаліста II категорії»,
5 — «спеціалістів І категорії», 1 спеціаліст має педагогічне звання «вихователь – методист».
Стаж педагогічної роботи у педагогів в середньому 20 років. Тобто, це найбільш працездатна категорія населення.
Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, курсів підвищення кваліфікації кадрів при Вінницькій академії неперервної освіти, а також шляхом навчання педагогів без відриву від роботи у ВУЗах за спеціальністю «Дошкільне виховання».
Щороку в ЗДО проходить атестація педагогічних працівників відповідно до «Типового положення» та «Змін до Типового положення» згідно перспективного плану, з виданням відповідних наказів та оформленням відповідних документів. Педагоги один раз у 5 років проходять курси підвищення кваліфікації при Вінницькій академії неперервної освіти та атестацію. У 2023-2024 навчальному році чергову атестацію пройшли 6 вихователів.
В нашому закладі, проводяться консультації, педагогічні читання, тренінги, семінарські заняття.
В навчальному році діяльність дитячого закладу здійснювалася згідно затвердженого колективом річного плану на 2023-2024 н.р.
План передбачав вирішення колективом таких завдань:
1. Формування усвідомленого відповідального ставлення дітей до власного здоров’я через оволодіння ними системою знань про здоровий спосіб життя.
2. Вдосконалення роботи щодо формування мовленнєвої компетентності дітей відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
3. Організація трудової діяльності як ефективного засобу формування
предметно – практичної компетенції дошкільників.
Всі ці завдання реалізувались в різних формах методичної роботи: на семінарських заняттях, педрадах, на відкритих переглядах, педагогічних читаннях, вивчались під час епізодичних та фронтальних перевірок.
Підводячи підсумок, з втілення поставлених дошкільним закладом завдань, можна зробити висновок, що завдяки правильно організованій методичній роботі педагоги мали змогу:
· використовувати у роботі з дітьми особистісний та інтегрований підхід;
· застосовувати на заняттях з рідної мови всі складові змісту роботи: фонетичну, лексичну, граматичну, діалогічну та монологічну компетентність;
· враховувати відповідні критерії під час планування занять інтегрованого типу – навчально-пізнавальних та навчально-ігрових: заняття-гра, заняття-змагання, заняття-розвага та ін.
· підвищувати свій рівень знань про творчість Тараса Григоровича Шевченка шляхом участі у відкритих переглядах, практикумах-семінарах, педагогічних радах, виставках і т. д.;
В якості недоліків можна відмітити:
· недостатня увага приділена об’єднанню зусиль педагогів і батьків щодо активізації мовленнєвого спілкування з дитиною;
· потрібно надавати дошкільникам більше самостійності, права вибору у різних видах діяльності: ігровій, пізнавальній, художній, з метою удосконалення знань, умінь і навичок, прояву в дитини здатності до самореалізації;
Жваву зацікавленість у батьків викликали тематичні заняття, які проводила практичний психолог –
Кифорук Д.М.:
Заняття № 1: «Як підготувати дитину до вступу в дитячий садок»;
Заняття № 2: «Дитина раннього віку: психологічний портрет»;
Заняття № 3: «Виховуємо здорових дітей разом»;
Заняття № 4: «Перший раз у перший клас».
Основним завданням нашого колективу було і залишиться виховання у дітей, батьків та кожного із нас усвідомленого ставлення до необхідності вести здоровий спосіб життя. Для цього у дитячому садку підібрана ціла команда професіоналів, які самі мають певні досягнення у фізкультурі та спорті і якісно та успішно працюють з дітьми, а також вироблена і втілюється ціла оздоровча система, нагадаю це:
- ранкова гімнастика;
- фізкультурні заняття;
- фізкультхвилинки під час навчальної роботи;
- імунна гімнастика перед початком усіх занять;
- загартовуючі процедури після сну;
- імунна гімнастика пробудження та загартовуючі процедури;
- прогулянки;
- міогімнастика;
- рухливі ігри.
Інструктор з фізичної культури – Банах Л.П.. та вихователі
допомагають дітям проявляти та реалізовувати свої особисті фізичні задатки у фізкультурі та спорті, інформують батьків та демонструють можливості їх дітей. Таким чином, значна частина дітей старших груп спільно з батьками починають відвідувати гуртки та секції при міських дитячих спортивних клубах, школах, спортивних комплексах і досягають хороших результатів.
Колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи. Вихователі під керівництвом старшої медичної сестри впроваджували методи первинної профілактики застудних захворювань, поглиблювали свої знання з фізичного виховання дітей та організації гігієнічного виховання.
В усіх групах наявні спортивні куточки, в яких є матеріал для профілактичної роботи та запобіганню захворювань: масажні коврики, рукавички для обтирання, подушечки з трав, тощо.
Сестрою медичною старшою та адміністрацією закладу здійснюється постійний контроль за дотриманням режиму в групах, їх санітарним станом, щоденний огляд дітей та працівників харчоблоку на наявність захворювань.
Не тільки фізичний розвиток, але й розвиток творчих, індивідуальних здібностей дітей та формування цілеспрямованої особистості є важливим завданням для нашого колективу, про що свідчить високий рівень проведення свят та дитячих ранків, виступів наших дітей перед батьками та громадськістю. На протязі року були проведені розваги, дитячі ранки до тематичних свят
За що щира вдячність керівникам музичним Єрехман З.М., Тарасовій М.В., Маліванчук С.Ш. та вихователям.
Уже багато років в молодших, середніх та старших групах з дітьми вивчається англійська мова. Англійська мова засвоюється дітьми повільно. Проте дітям цікаво, тому що Галінкіна Н.В. використовує наочний матеріал, добре володіє методикою викладання, вміє активізувати дітей.
В кожній групі проведені підсумкові заняття по виявленню рівня засвоєння дітьми програмових вимог з усіх розділів. У дитсадку працюють професіонали, а відвідують дитсадок чудові і розумні дітки. Програмові вимоги засвоїли всі діти, які відвідували дитсадок протягом навчального року.
В нашому закладі функціонують дві інклюзивні групи де виховуються діти з особливими потребами, В групах працюють фахівці своєї справи, також створена ресурсна кімната.
Велику подяку хочеться висловити усім батькам за неодноразову і безкорисливу допомогу нашому закладу, а також всім педагогам та батькам за підтримку, втілення всіх наших мрій і сподівань у життя.
Випускаємо до школи 34 дитини.
Дошкільники всі комунікабельні, вільно спілкуються з дорослими, у них сформовано досить високий рівень мотиваційної готовності до школи. Добре розвинене мислення. Випускники оперують поняттями «буква», «звук», «слово», «речення», добре роблять звуковий аналіз слів. У всіх дітей сформовано інтерес до книги, частина дітей вільно читає, інші діти мають навички складання букв у склади, а складів – у слова.
29-30 червня пройшли випускні свята у старших групах: №№ 1,2. Дуже знаменно, що саме українською тематикою був пронизаний дух усіх ранків. Це проглядалося і зі змісту самих сценаріїв, дизайну музичної зали, і навіть вся атмосфера була наповнена гордістю, любов’ю до свого рідного краю, Батьківщини, нашої України, до дітей, зокрема.
На високому професійному рівні діти демонстрували свої знання, уміння та навички, які вони здобували протягом всього періоду перебування їх у дошкільному закладі.
Це велика заслуга: педагогів, всього колективу дитячого садка, а також, вас, батьків, які завжди і в усьому нас підтримували. Надавали свої поради, рекомендації, прислухалися до наших зауважень, побажань. І, звичайно, ж те розвивальне середовище, яке ви створювали у своїх групах, допомагали у інтер’єрі та дизайні групових приміщень, були завжди нашими спонсорами та меценатами – дало позитивні плоди для наших з вами дітей.
Організація раціонального харчування
Одним з пріоритетних напрямків діяльності керівника ЗДО забезпечення зміцнення здоров’я дітей та попередження випадків шлунково-кишкових захворювань, організація раціонального харчування дітей. Харчування вихованців здійснюється відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року №298/227.. сестрою медичною старшою Сурженко А.К. разом із кухарями складається меню-розкладка з урахуванням єдиного сезонного меню та технологічних карток, погоджених міською СЕС.
Продукти харчування, що постачаються в дитсадок, мають сертифікати якості та відповідності. Ціна продуктового набору для дітей на день складала в середньому 50 грн.
У закладі харчуються діти пільгових категорій:
Діти з малозабезпечених сімей-(кількість змінюється)- 15 дітей,(безкоштовно)
діти з багатодітних сімей -14 дітей, (50% від вартості харчування)
діти з числа внутрішньо переміщених осіб - 3 дітей (100% від вартості харчування)
діти батьки які мають статус учасників бойових дій, АТО, батьки , які призванні на військову службу підчас мобілізації - 18 дітей , (100% від вартості харчування)
діти з особливими потребами – 4 дитини, (100% від вартості харчування).
На постійному особистому контролі тримаємо оплату за харчування. На жаль, щомісяця ми маємо заборгованість по батьківській оплаті, з такими батьками проводиться індивідуальна робота вихователями усіх вікових груп.
Вихователями ведеться планомірна робота щодо формування навичок культури харчування дошкільнят, консультативна робота щодо харчування дітей вдома.
Фінансово-господарська діяльність закладу
Заклад дошкільної освіти є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає у оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, так як на вирішення його потрібні кошти .
Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється згідно кошторису, сформованого на початок поточного року Шаргородською міською радою. Фінансові асигнування в основному плануються лише на захищені статті і лише частково на утримання дошкільного закладу.
Дякуючи місцевому самоврядуванню, особисто міському голові Барецькому В.І.,та директору КП «Комунсервіс» Ведецькому М.А. і усім працівникам закладу і батькам були відремонтовані і добудовані підвальні приміщення в яких ми створили найпростіші укриття для нашого закладу.
Закуплено 2 гойдалки , 2 гірки , 3 паркових лавочки, 9 каркасів для облаштування городів, 1 гірка для спортивного залу.
Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велася систематично,цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно вимог Базової програми.
Та батьківська спільнота залишається головним спонсором упорядкування групових приміщень, створення затишку та розвивального середовища для своїх малят. Впродовж звітного періоду все, що придбано батьками обов'язково оформляється у відповідну документацію та відображається у бухгалтерському обліку, про що свідчать акти оприходування матеріальних цінностей в бухгалтерії .
Шановні батьки!!!
Колектив дітей та працівників ЗДО №1
« Сонечко» щиро вдячні Вам за те, що Ви - люди не байдужі, що Вас цікавить кожна прожита дитиною хвилина в нашому дошкільному закладі. Завдяки Вашій турботі діти зростають здоровими та щасливими.
А вихователі люблять їх всіх,
Сіють в серденько мудрість і ласку.
А любе «Сонечко» для діток усіх -
Це щаслива дорога у казку!!!
Запрошуємо всіх діток нашого міста в дитячий садок «Сонечко», а батьків та спонсорів до тісної співпраці.
03.07.2024 | Aдмін